Bjergløb – Bjergtræning – HVER lørdag for dig som elsker højder

Bjergløb – Bjergtræning – HVER lørdag for dig som elsker højder
Rundt om Mont Blanc med Løberejser

Bjergtræning – første gang lørdag den 16. November – Vi løber ikke langt men højt

Nyt tiltag fra Trail i Holte og Løberejser. Bjergtræning hver lørdag gennem den mørke vinter.

Man kan ikke løbe i bjerge i Danmark er der mange der siger. Nej men vi kan gøre forsøget, og forberede os bedst muligt.

Hvis du ikke har løbet i ”rigtige bjerge” før, så kan det være en ordentlig mundfuld at skulle løbe op af et bjerg eller en bakke i lang tid. At løbe i bjerge, bakker og dale er en smule mere teknisk end det at løbe på hårdt underlag, der går lige ud. Bjergtræning er oftest teknisk løb både op og i særdeleshed ned.

Hvordan løber du op af en bakke uden at have en puls på 1000, og hvordan suser du ned uden at bremse

Hvordan løber man op af en bakke uden at få en puls på 1000, hvordan løber man ned uden at bremse hele tiden bare slappe af få en lav puls og bare nyde det. Nogen af de ting træner vi i den ugentlige bjergtræning.

Vi laver noget teknisk træning. Selvfølgelig kan du allerede løbe ned af en bakke, men måske du kan blive endnu bedre.

Vi lægger ud med bjergtræning lørdag den 16. november kl 13. Det foregår i Frederiksdal på parkeringspladsen bag ”Den gamle have” (Kulhusvej) , og du møder bare op. Vi løber ikke langt, vi løber ikke længe, men vi løber denne lørdag til vi har klatret 300 højdemeter.

Løbestave vil være en god ide

Hvis du har løbestave så tag dem med – det er her de for alvor kommer til sin ret. Vi løber på et par bakker som er så stejle, at det kan være svært at løbe helt op. Og bakkerne har det med at blive både længere, hårdere og stejlere jo længere tid vi løber.

Har du ikke løbet med stave før, så lærer du det.

Løberejser har et par stykker du kan låne (gælder for de første 3 personer).

Lidt om dette tiltag

Tanken med dette tiltag er, at vi løber HVER lørdag. Formålet med denne træning er at samle en flok løbere, der har lyst til at træne højdetræning. Det kan være fordi du skal ned og løbe i bjergene eller bare vil forberede dig til Trailman serien, ultraløb eller andet. Det kan være destinationen flytter fra gang til gang, vi må flytte os for bakkerne.

Det er ikke meningen, at dette tiltag skal koste noget, og deltagelse kræver ikke medlemskab. Så fri leg. Det kan også betyde, at der vil være enkelte lørdage der falder ud.

Hvis du vil prøve rigtig bjergtræning

 

tour udvikler og operatør. Løb er sjovere sammen med andre.